De sectoren business to business (B2B) en business to consumer (B2C) verschillen van elkaar. Dit betekent dus dat er voor B2B marketing een andere aanpak nodig is om de gewenste doelgroep te bereiken. Soms kan je dezelfde kanalen inzetten, maar B2B marketing is aangepast aan de dynamiek van de zakelijke klant.Zo kan je denken aan het blijven behouden van klanten relaties en de focus op return on investment. Vaak zijn er minder klanten op de markt vergeleken met B2C, maar het gaat om meer aankopen en hogere bedragen. Het hebben van de juiste B2B marketingstrategie is dus een belangrijke factor om deze klanten aan te trekken en behouden.
Met een goede basis aan B2B marketinginstrumenten en de juiste up-to-date marketingtrends bereikt jouw bedrijf de juiste klanten. De volgende B2B marketinginstrumenten helpen jou daarmee op weg:
Wil jij inhoudelijk meer weten over deze B2B marketing en hoe je deze inzet? Als je andere marketing gerelateerde vragen hebt kan Fueld jou daar ook bij helpen! Fueld is de online marketing specialist voor de ICT branche.De expertise van Fueld helpt je graag verder op de B2B markt.